Raouls Kök

Barnen och eleverna ska ha bra och god mat för att må väl och kunna vara aktiva i lärandet under skoldagen både i våra förskolor och i våra grundskolor. Därför har vi ett eget kök som servar våra skolor med god och näringsriktig mat. Vi har  god koll på vilka råvaror som används och hur tillagningen går till.

Bra mat lagas från grunden av färska och fräscha råvaror, mer gröna smaker och fibrer samt mindre salt. Dessutom används rätt sorts fett och i rätt mängd. Lunchen ska stå för minst 35 % av det rekommenderade dagliga intaget av näring för studerande barn och ungdom.

Kroppen är fantastisk och näringsintaget måste vara rätt för att den ska fungera optimalt. Genom att varje dag erbjuda vi våra barn och elever lunch och mellanmål av riktigt hög klass, lär vi dem att äta rätt och tidigt i livet lära dem sunda och hälsosamma kostvanor.

Raouls kök är namnet på våra skolmatsalar, eller restauranger som vi hellre kallar dem. Vår ambition är att våra elever tidigt i livet ska lära sig ett gott bordsskick och hur man uppträder på restaurang tillsammans med andra människor. Under del av lunchtiden är det absolut tystnad i restaurangen och eleverna koncentrerar sig på den goda maten.

Raouls kök finns till medborgarnas förfogande på kvällstid och helger genom att olika typer av erbjudanden, som exempelvis barnkalas, födelsedagsfester för vuxna och andra trevliga sammankomster.