RWF Knivsta

Välkommen till en helt nybyggd förskola

RWF Knivsta ligger i Centrala Ängby, ett bostadsområde I Knivsta som nu växer fram med både bostäder och verksamheter. Det ligger ett stenkast från Knivsta centrum med bostäder och verksamheter. Raoul Wallenbergförskolan Knivsta startar i augusti 2024 med plats för 70 barn. Förskolan ligger på 6 minuters promenadavstånd från både pendeltågsstationen och Knivsta Centrum.

Varför ska du välja Raoul Wallenbergförskolan?

Raoul Wallenbergskolan har grundats för att, med Raoul Wallenberg som förebild, ge barn och ungdomar en god och gedigen grund med fokus på kunskap, förmågor och karaktär inför det framförliggande livets olika utmaningar. Med ett värdegrundsbaserat lärande är vårt mål att få varje barn att blomma ut till den bästa versionen av sig själva!

Läs mer om vår skolidé

Trygghet, lugn och arbetsro

Raoul Wallenbergförskolan Knivsta kommer att kännetecknas av trygghet med lugn och arbetsro. Fokus kommer att ligga på barnens kunskapsutveckling, bl a genom att läsa, skriva och räkna. Dessutom kommer förskolan att arbeta med barnens karaktärsutveckling baserat på vår förebild Raoul Wallenberg och våra ledordärlighet, medkänsla, mod och handlingskraft, som genomsyrar verksamheten. Barnens hälsa och rörelse kommer också vara en central del i förskolans verksamhet.

Inspirerande ute- och innemiljöer

Förskolans utbildning och undervisning är lika viktig utomhus som inomhus. Våra lärmiljöer är en mötesplats för barnen som är inspirerande, inbjudande, tillåtande och främjande. Vi gör våra ledord levande i alla miljöer och med våra medforskande pedagoger upptäcker och undersöker vi inne- och utemiljön med lek, kreativitet, fantasi och glädje. Vi brinner för att göra positiv skillnad för varje enskilt barn på förskolan.

en bild på rektor Cecilia Krafft

“Vi har mycket höga förväntningar på alla våra medarbetare – det handlar både om pedagogiskt och karaktärsmässigt ledarskap. Våra medarbetare ska vara goda förebilder för barnen.”

Cecilia Krafft, Rektor RWF Knivsta

Låter det intressant?

Vad roligt att du är intresserad av att bli en del av vår förskola. Kontakta Cecilia, Rektor RWF Knivsta, för mer information eller för att boka en rundvandring. Du kan även ställa dig direkt i kön genom att göra en intresseanmälan. Du hittar den via länken nedan.

RWF Knivsta
E-mail: cecilia.krafft@rws.se